Er zijn allemaal manieren om snel óf langzaam geld te verdienen met een website. We willen allemaal slapend rijk worden, maar dat is nog best lastig. Als je het wil proberen. Wij hebben al diverse applicaties ontwikkeld die geld verdien(d)en (Monityzing).

Melvin van Rookhuizen

Melvin van Rookhuizen

juli 03, 2023

 

 

Freemium bedrijfsmodel (Freemium = Gratis + Premium)
Het freemium bedrijfsmodel stelt gebruikers in staat om basisfuncties van een software, game of dienst gratis te gebruiken en vervolgens kosten in rekening te brengen voor "upgrades" naar het basispakket.
Voorbeelden - Google Drive, iCloud en Slack Het idee is om gebruikers een basis-, functionele en gratis versie van uw product of dienst te bieden. 

Abonnementsbedrijfsmodel
Abonnementsbedrijfsmodellen zijn gebaseerd op het idee om een product of dienst te verkopen om maandelijkse of jaarlijkse terugkerende abonnementsinkomsten te genereren.
Voorbeelden: Tinder, Netflix, Shopify, enz. Dit is de volgende stap van het freemium bedrijfsmodel, maar alleen als een klant geïnteresseerd is om maandelijks te betalen voor een product of bereid is om enkele premiumfuncties te gebruiken. 

Marktplaats bedrijfsmodel
Een marktplaats is een platform (e-commerce site of mobiele app) waar producten of diensten aan klanten worden verkocht door verkopers van derden.
Voorbeelden - Amazon, Fiverr, enz. 

Aggregator bedrijfsmodellen
Bij het aggregator bedrijfsmodel wordt de dienst aan klanten geleverd onder hun eigen merknaam.
Voorbeeld: Uber, Airbnb, enz. 

Pay-as-you-go bedrijfsmodel
Dit is een prijsstrategie waarbij gebruikers betalen op basis van hun verbruik. Het wordt veel gebruikt door cloud computing-bedrijven.
Voorbeeld: Google Cloud Platform (GCP), Amazon Web Service (AWS), enz. 

Fee-for-service (FFS) bedrijfsmodel
Het FFS bedrijfsmodel is gebaseerd op het in rekening brengen van klanten een vast en variabel bedrag voor elke succesvolle betaling.
Voorbeeld: Stripe, Paypal en PayU 

EdTech bedrijfsmodel
In het EdTech bedrijfsmodel verdient u geld door inhoud te verkopen of les te geven als een service aan de eindgebruiker.
Voorbeelden - Coursera, SkillShare, enz. 

Lock-in bedrijfsmodel
Het 'lock-in' bedrijfsmodel heeft tot doel een barrière te creëren voor klanten om over te stappen van uw merk of aanbod naar een concurrerend aanbod.
Voorbeeld: Apple, SAP, enz. 

API-licentiemodel
Een API-licentiemodel stelt derden in staat om te communiceren met uw service via een API. Voorbeeld: Twilio (SMS-service)